Alfa Romeo ima adute za ulazak u visoko društvo. Poslastica nazvana 4C dobar je marketinški potez, no to je i model koji nudi mnoge posebnosti. Kod njegova su stvaranja dizajneri \'uzimali\' detalje i linije s brojnih modela, a glavna inspiracija bio im je model 33 Stradale.
Četiri kg po konjskoj snazi
Središnje smješten četverocilindrični motor iz obujma 1750 ccm razvija snagu od 240 KS te 350 Nm maksimalnog okretnog momenta, čijih je 80% dostupno već od 1700 okretaja u minuti. S težinom od svega 895 kilograma, 4C ima omjer manji od 4 kg po svakoj konjskoj snazi, čime je dobiven pravi mali cestovni bolid. Do stotke pojuri za 4,5 sekundi, a maksimum je veći od 250 km/h. Mala težina rezultat je korištenja kompozitnih materijala. Ugljična vlakna osnova su šasije, tzv. monocoquea koji teži svega 65 kg.
Novi sportski coupe, kojim Alfa ide uz bok Porsche Caymanu te Lotus Exigeu, centimetar je kraći od četiri metra, a nastao je na platformi s međuosovinskim razmakom od 238 cm. 4C je dva metra širok i tek 118 cm visok. Nakon smještanja u relativno skućenoj putničkoj kabini te pokretanja motora, osmijeh se automatski razvlači po licu. Sjedi se gotovo na podu, što je - uz reski zvuk iz ispušne cijevi - očekivano, ali izostanak ručice mjenjača i klasične instrumentne ploče ipak je novost. Mehanički volan ostavlja dobar osjećaj i kontrolu u rukama vozača.
Display ispred vozača
Ranije spomenuti pogonski stroj uparen je sa 6-stupanjskim TCT mjenjačem (uz opciju Launch Controla) s dvostrukom spojkom, koji snagu prenosi na stražnju osovinu. Ispred vozača je display na kojem se ispisuju sve potrebne informacije. Dobra završna obrada, mnogo karbona, ravno podrezano kolo upravljača samo su neki od detalja koji jasno ukazuju da se radi o sportskom modelu.
Putem prekidača na središnjem dijelu ubacujemo u brzinu i krećemo na vožnju Fiatovom testnom stazom Balocco. Držimo papučicu gasa, a automobil ubrzava i ubrzava. Na početku se odlučujemo za potpuno automatski mod. Brzina raste, dolazimo do 233 km/h, nakon čega slijedi zavoj pa putem ručica iza upravljača pomažemo kočnicama da snize brzinu i smanje stupanj prijenosa.
Tijekom prolaska kroz zavoj tijelo je vrlo dobro pripijeno uz sjedalo, a 4C izlazi iz zavoja s vrlo velikom brzinom, oslobađajući uzbudljiv zvuk motora koji nam je za leđima. Nakon nekoliko krugova prilično smo se sprijateljili s automobilom. Tada su nas zamolili da napustimo stazu, jer i drugi novinari žele isprobati 4C. Šteta...
>> Mussolinijeva Alfa prodana za 7 milijuna eura